• رئیس دانشکده
  • گروه برق-قدرت
  • گروه برق-الکترونیک
  • گروه کامپیوتر
  • برو به صفحه دانشکده

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat.

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat.

    متن مثال
    A paragraph is a self-contained unit of a discourse in writing dealing with a particular point or idea. Paragraphs are usually an expected part of formal writing, used to organize longer prose.

    •  ارائه جدیدترین اطلاعات علمی تولید شده به ذی‌نفعان در قالب سمینار، همایش، کارگاه (یک بار در سال).
    •     برگزاری همایش یا شرکت در همایش و ارائه کار انجام شده و به‌طورکلی هرسال معرفی مرکز پژوهشی.
    •     برگزاری جلسات منظم هم‌اندیشی و بحث و گفتگوی علمی.
    •     برگزاری نشست‌هایی کوتاه همراه با بازدید جهت آشنایی نوجوانان و جوانان با میراث تمدنی و علم جندی‌ شاپور.

    • ارتقای کیفیت و کمیت تولیدات علمی و پژوهشی.
    • انتشار نتایج تحقیق و مقالات از طریق وب‌ سایت و مجلات، کارگاه‌ها و همایش‌ها.
    • مشارکت فعال در انتشار مجله یا مجلات پژوهشی بین‌المللی فعال.
    • راه‌اندازی یک وب‌سایت پویاي علمی معتبر و مرجع در سطح بین‌المللی.
    • راه اندازی یک شبکه اجتماعی از متخصصین در حوزه جندی شاپور، علوم  مهندسی.

    •    برخورداری از ردیف بودجه مستقل در قانون بودجه کشور.
    •     تأمین بخشی از بودجه پژوهشکده از طریق جذب مشارکت‌های مالی سازمان‌های مختلف.
    •     بهره‌گیری از نیروهاي پیوسته و وابسته دانشگاهی و غیردانشگاهی جهت انجام طرح‌های تحقیقاتی.
    •     تأمین نیروي انسانی در تمامی سطوح هیئت‌علمی، دانشجوی پسادکترا، دانشجوی دکترا، محقق ارشد، کمک محقق و پرسنل پشتیبانی متناسب با جایگاه مرجعیت مرکز پژوهشی.
    •     ایجاد تسهیلات لازم جهت استفاده از فرصت‌های مطالعاتی خارج از کشور براي آشنایی و انتقال جدیدترین دانش‌ها.
    •     راه‌اندازی آزمایشگاه اختصاصی مرجع در سطح ملی و منطقه‌ای برای حوزه‌های اولویت‌دار.
    •     تجهیز و تکمیل آزمایشگاه‌های تخصصی موجود در قالب همکاری‌های توسعه منابع انسانی.

     

     

    •     تشکیل کمیته آموزشی در مرکز پژوهشی.
    •     توانمندسازي پژوهشگران درزمینه طراحی، اجرا، انتشار و کاربردي کردن نتایج پروژه‌های تحقیقاتی.
    •     تدوین برنامه‌های آموزشی مرکز پژوهشی (بلندمدت و کوتاه‌مدت).
    •     بررسی نیازها و اولویت‌های آموزشی در سطح عمومی و تخصصی درزمینه‌های مرتبط.
    •     تدوین و اجراي آموزش‌های حرفه‌ای کوتاه‌مدت و سالیانه.
    •     پذیرش دانشجوی دکترا (PhD) در مرکز پژوهشی با شیوه‌های پژوهش محور.
    •     تربیت دانشجوي مشترك با مراکز علمی خارج کشور.
    •     انجام برنامه‌های آموزشی کوتاه‌مدت تخصصی و کاربردي.
    •     انجام برنامه‌های آموزشی میان‌مدت با ارائه گواهی.
    •     ارتباط با صداوسیما جهت انجام برنامه‌های آموزش عمومی (ارتقاي فرهنگ عمومی).

     

    بله به عنوان یکی از همکاران طرح می توانند مشارکت داشته باشند.

    به منظور بررسي صلاحيت عمومي متقاضيان جذب(حق‌التدريس، استخدام پيماني، تبديل وضعيت استخدامي از پيماني به رسمي آزمايشي، از رسمي آزمايشي به رسمي قطعي، طرح سربازي و...) و متقاضيان استفاده از راتبه تحصيلي، كارگروه بررسي صلاحيت عمومي با تركيب ذيل زيرنظر هيأت اجرايي جذب تشكيل خواهد شد. 

    1. نماينده رئيس دانشگاه
    2. نماينده مسئول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه
    3. سه نفر عضو هيأت علمي رسمي با پيشنهاد هيأت اجرايي جذب و با حكم دبير هيأت مركزي جذب براي مدت 3 سال منصوب مي‌شوند.

    بررسي توانائي علمي و صلاحيت عمومي متقاضيان عضويت در هيأت علمي گروه معارف اسلامي دانشگاه‌ها توسط معاونت امور اساتيد نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاهها

    شرکت کردن در کارگاه های آموزشی برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی به شدت توصیه می شود.
    در ضمن به دانشجویان شرکت کننده گواهی داده می شود

     

    1- اشتراک اینترنت در سطح دانشگاه از طریق شبکه محلی و شبکه بیسیم
    2- اشتراک ایمیل دانشگاهی مخصوص دانشجویان ارشد و دکتری
    3-استفاده از سایت های محلی رایانه دانشگاه

     

    •     تعیین اولویت‌های پژوهشی مرکز پژوهشی با مشارکت ذی‌نفعان.
    •     شناسایی نیازهاي جامعه.
    •     بررسی ظرفیت سازمان‌ها در جهت حفظ میراث ملموس و ناملموس جندی‎شاپور.
    •     نیازسنجی براي تعیین اولویت‌های پژوهشی در هر یک از مراکز تحقیقاتی .
    •     تعیین طرح‌های اولویت‌دار براي دوره‌های 5 ساله.
    •     ایجاد چرخه پژوهشی مدون با کوتاه‌ترین مسیرهاي زمانی در مراکز تحقیقاتی زیرمجموعه.
    •     تقسیم و واگذاري اولویت‌های پژوهشی مبتنی بر ارزیابی‌های انجام شده بین مراکز تحقیقاتی زیرمجموعه و همکار.
    •     عقد تفاهم‌نامه‌های همکاري پژوهشی با سازمان‌های ملی و بین‌المللی ذیربط.
    •     اعطای فرصت مطالعاتی به پژوهشگران خارج از کشور.

     

    كليه امور اجرايي هيأت اجرايي جذب از قبيل اعلام فراخوان عمومي جذب، دريافت تقاضاي همكاري، تشكيل پرونده، پاسخگويي به متقاضيان و... توسط دبيرخانه هيأت اجرايي جذب انجام خواهد شد. رئيس دبيرخانه هیأت اجرایی جذب توسط رئیس هیأت تعیین و زيرنظر دبير هيأت اجرايي جذب فعاليت مي‌ نمايد.

    به منظور بررسي توانائي علمي متقاضيان جذب(استخدام پيماني، تبديل وضعيت استخدامي از پيماني به رسمي آزمايشي، از رسمي آزمايشي به رسمي قطعي و طرح سربازي و...) و همچنين متقاضيان استفاده از راتبه تحصيلي، كارگروه بررسي توانايي علمي در تخصصهاي مختلف زيرنظر هيأت اجرايي جذب حسب مورد تشكيل خواهند شد.

    تركيب اعضاي هر كارگروه به شرح زير خواهد بود:

    1. رئيس دانشكده، ‌رئيس پژوهشكده ذيربط
    2. مدير گروه آموزشي، پژوهشي ذيربط
    3. حداقل دو نفر از اعضاي هيأت علمي مرتبط با زمينه تخصصي متقاضي با انتخاب هيأت اجرايي جذب که حسب پرونده برای حضور در جلسه کارگروه دعوت می شوند.
    4. يك نفر از اعضاي هيأت اجرايي جذب و يا نماينده آن هيأت كه بايستي از اعضاي هيأت علمي رسمي دانشگاه باشد.

    در صورت نياز با تشخيص هيأت اجرايي جذب برخي از اعضاي هيأت علمي موضوع بند3 مي‌توانند از خارج دانشگاه انتخاب گردند.اعضاي هر كارگروه با نظر و تأييد هيأت اجرايي جذب و حكم رئيس هیأت حسب پرونده به مدت 2 سال منصوب مي‌شوند. اعضاي كارگروه پس از بررسي‌هاي لازم، نتيجه بررسي توانايي علمي متقاضيان را در فرمهاي مربوطه تكميل نموده و آنها را توسط نماينده هيأت اجرايي جذب جهت اتخاذ تصميم به صورت محرمانه به هيأت اجرايي جذب ارائه خواهد نمود.

    اهداف هيأت اجرايي جذب :
    انجام فرآيند جذب و استخدام اعضاي هيأت علمي واجد شرايط و داراي توانايي‌هاي علمي و صلاحيت عمومي با توجه به نيازهاي دانشگاه

    وظايف هيأت اجرايي جذب دانشگاه

    1. شناسايي و تعيين نيازهاي جذب اعضاي هيأت علمي در گروههاي آموزشي و پژوهشي:
    2. انجام فراخوان عمومي براي جذب اعضاي هيأت علمي دانشگاه 
    3. تصميم‌گيري در خصوص نحوه و چگونگي استخدام اعضاي هيأت علمي اعم از قراردادي، پيماني، رسمي آزمايشي، رسمي قطعي، هيأت علمي طرح سربازي، مأموريت و انتقال اعضاي هيأت علمي در چارچوب آيين‌نامه‌ها و مقررات مربوطه
    4. اعلام نظر درخصوص جذب اعضاي هيأت علمي متقاضي استخدام در دانشگاه و متقاضيان راتبه تحصيلي از لحاظ توانايي‌هاي علمي و صلاحيت عمومي 
    5. نظارت بر حسن اجراي قوانين و مقررات مربوط به استخدام اعضاي هيأت علمي
    6. ارائه گزارشات مستمر ساليانه حسب مورد به هيأت مركزي جذب اعضاي هيأت علمي وزارت 

    تركيب اعضاي هيأت اجرايي جذب دانشگاه:

    1. رئيس دانشگاه (رئيس هيأت)
    2. رئيس نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه
    3. سه تا پنج عضو هيأت علمي از همان دانشگاه به انتخاب هیأت عالی جذب

    دبير هيأت از ميان اعضاي هيأت علمي موضوع بند 3 به انتخاب و حكم رئيس دانشگاه منصوب مي‌شود.

    وظايف هيأت مركزي جذب وزارت علوم تحقیقات و فناوری:

    1. تدوين سياست‌هاي اجرايي و مقررات و آيين نامه‌هاي مربوط به جذب اعضاي هيأت علمي (اعم از توانايي‌هاي علمي و صلاحيت عمومي) و پيشنهاد آنها جهت تصويب به مراجع ذيربط :
    2. بازنگري در مقررات و آيين نامه هاي مربوط و پيشنهاد اصلاح آنها به وزير براي تصويب .
    3. تهيه، تنظيم و پيشنهاد آيين نامه داخلي هيأت مركزي جذب و ارائه به وزير براي تصويب. 
    4. بررسي و تأييد جذب داوطلبان عضويت در هيأت علمي مؤسسات آموزش عالي (اعم از قراردادي، پيماني، رسمي آزمايشي، رسمي قطعي) 
    5. بررسي و تأييد توانايي‌هاي علمي و صلاحيت عمومي متقاضيان تبديل وضعيت استخدامي اعضاي هيأت علمي . 
    6. بررسي و تأييد توانايي‌هاي علمي و صلاحيت عمومي اعضاي هيأت‌هاي اجرايي و پيشنهاد به هيأت عالي جهت تأييد نهائي. 
    7. بررسي و تأييد صلاحيت عمومي راتبه های متقاضي عضويت در هيأت علمي دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالي .
    8. بررسي و تأييد اوليه صلاحيت عمومي اعضاء مؤسس و هيأت امناء مؤسسات آموزش عالي غيردولتي – غيرانتفاعي. 
    9. بررسي و تأييد صلاحيت عمومي اشخاصي كه به عنوان رئيس مراكز آموزش عالي غيردولتي معرفي مي‌شوند. 
    10. رسيدگي به كليه شكايات مطروحه و نظارت بر عملكرد هيأت‌هاي اجرايي جذب و ارزيابي فعاليت هاي آنها و ارائه گزارش آن به مراجع ذيربط. 
    11. انجام ساير امور محوله از هيأت عالي جذب .

    اعضاي هيأت مركزي جذب وزارت علوم تحقیقات و فناوری:

    1. دبير هيأت مركزي جذب (طبق تبصره يك ماده 4 مصوبه 608 آيين نامه هيأت عالي جذب اعضاي هيأت علمي دانشگاه‌ها و مراكز آموزش عالي انتخاب مي‌شود) 
    2. معاون مربوطه
    3. مدير كل دفتر نظارت و ارزيابي آموزش عالي (در وزارت علوم، تحقيقات و فناوري)، رئيس مركز امور هيأت علمي (در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي)
    4. يكي از معاونين نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاهها به پيشنهاد رئيس نهاد
    5. سه تا پنج نفر از شخصيت‌هاي علمي و فرهنگي (كه ترجيحاً حداقل يك نفر از آنان، دانش‌آموخته رشته حقوق باشد) به پيشنهاد هيأت مركزي جذب و تأييد هيأت عالي جذب و حكم وزير بمدت 4 سال.

    بله، طبق شیوه نامه تشویقی دانشجویان تعلق می گیرد.

    دانشجو بعد از ثبت نام در دانشگاه در مرکز فناوری اطلاعات عضو می شود.

    با توجه به جايگاه رفيع علم و دانش در فرهنگ اسلامي و ضرورت حفظ شأن و قداست والاي محيطهاي آموزش عالي كشور و نظر به نقش محوري و سازنده اعضاي هيأت علمي و لزوم بهره‌وري از استادان فرهيخته، كارآمد و مؤمن به آرمانهاي انقلاب اسلامي و براي ايجاد وحدت رويه در بررسي صلاحيت‌هاي داوطلبان عضويت در هيأت علمي، شورای عالی انقلاب فرهنگی در جلسه  608 مورخ 19/4/1386 تشکیل هيأت عالي جذب اعضاي هيأت علمي دانشگاه‌ها و مراكز آموزش عالي كشور را تصویب نموده است. هيأت عالي جذب وابسته به شوراي عالي انقلاب فرهنگي بوده و دبيرخانه آن در محل دبيرخانه شوراي عالي انقلاب فرهنگي فعالیت مي‌نمايد.

      

    وظايف هیأت عالی جذب:

    1. اتخاذ ساز و كار واحد در هيأت‌هاي اجرايي جذب براي ايجاد انسجام،وحدت رويه و توانمندي و پويايي دانشگاه‌ها
    2. نظارت مستمر بر اجراي صحيح ضوابط و مقررات جذب هيأت علمي در تمامي سطوح
    3. بررسي و بازنگري كليه سياست‌ها و ضوابط مربوط به جذب هيأت علمي به منظور پيشنهاد به شوراي عالي انقلاب فرهنگي و تدوين دستورالعمل اجرايي مربوط به جذب عضو هيأت علمي براي تصويب به شوراي اسلامي شدن مراكز آموزشي
    4. تعريف ساختار سازماني و شرح وظايف هيأت مركزي جذب وزارتين و هيأت‌هاي اجرايي جذب و ايجاد تعامل تعريف شده بين آنها
    5. تدوين دوره‌هاي آموزش بدو و حين خدمت با هدف توانمندسازي اعضاي هيأت علمي و نظارت بر حسن انجام آن 
    6. برگزاري سمينارها و كارگاههاي توجيهي براي عناصر هيأت‌هاي اجرايي جذب 
    7. رسيدگي به شكايات و ساير امور محوله از سوي شوراي عالي انقلاب فرهنگي 
    8. بررسي گزارش عملكرد سالانة هيأت مركزي جذب وزارتين و هيأت‌هاي اجرايي جذب و ارائه آن به شوراي عالي انقلاب فرهنگي 

    اعضاء هیأت عالی جذب:

    1. سه نفر از اعضاي حقيقي شوراي عالي انقلاب فرهنگي به انتخاب آن شورا
    2. دبير هيأت مركزي جذب اعضاي هيأت علمي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري
    3. دبير هيأت مركزي جذب اعضاي هيأت علمي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي
    4. دبير هيأت عالي گزينش كشور
    5. نماينده نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌ها
    6. نماينده دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالي غيردولتي- غيرانتفاعي(با اولويت دانشگاه آزاد اسلامي)

    •     ایجاد و تقویت ارتباطات بین‌المللی با سازمان UNESCO.
    •     دریافت حمایت‌های معنوي و مادي و معرفی مرکز به سازمان‌های بین‌المللی و مجامع.
    •     هدف‌گذاری‌های بین‌المللی در جهت انجام پژوهش در رابطه با نیازهاي منطقه‌ بین النهرین.
    •     همکاري مشترك با صاحب‌نظران داخلی و خارجی درزمینه بهره‌گیری از فناوری‌های نوین آموزشی و پژوهشی.
    •     انعقاد تفاهم‌نامه‌های جدید یا تداوم همکاري با سازمان‌های علمی اجرایی فعال درزمینه میراث ملموس و ناملموس جندی‌شاپور.
    •     ایجاد ساختار لازم براي روابط بین‌المللی مرکز.
    •     ایجاد ارتباط با سازمان‌هایی که امکان مشارکت را در جهت سامان‌دهی این بافت‌های باارزش را دارا می‌باشد.

     

    • امور مربوط به اعطای اعتبار ویژه پژوهشی (گرنت) به اعضای هیئت‌علمی دانشگاه
    • امور مربوط به ارزیابی هزینه‌های انجام‌یافته گرنت
    • ارزیابی و انجام امور مربوط به هزینه‌های گرنت رساله‌های دانشجویان دکترای تخصصی و پایان‌نامه‌های دانشجویان کارشناسی‌ارشد
    • امور مربوط به طرح‌های تحقیقاتی درون دانشگاهی
    • امور مربوط به پرداخت حق‌التحقیق مقالات چاپ شده اعضای هیئت‌علمی دانشگاه در مجلات معتبر علمی داخلی و خارجی
    • امور مربوط به پاداش تشویقی مقالات اعضای هیئت‌علمی
    • تنظیم و تدوین پیش‌نویس دستورالعمل‌ها، آئین‌نامه‌ها و مقررات پژوهشی دانشگاه
    • تنظیم و اجرای مراسم هفته پژوهش 

    به آدرس my.jsu.ac.ir مراجعه فرمایید ، سپس با وارد کردن نام کاربری و پسورد اینترنت خود وارد پنل کاربری شوید و با استفاده از گزینه درخواست ایمیل و تکمیل فرم مربوطه درخواست خود را ثبت نمایید.سپس با مراجعه به کارشناسان فناوری اطلاعات آن را فعال نمایید.

    نکته:ایمیل دانشگاهی فقط به دانشجویان ارشد تعلق می گیرد.

    به آدرس my.jsu.ac.ir مراجعه فرمایید ، سپس با وارد کردن نام کاربری و پسورد اینترنت خود وارد پنل کاربری شوید و با استفاده از گزینه تغییر گذر واژه اینترنت میتوانید رمز خود را بروزرسانی نمایید.

    گروه
    فناوری اطلاعات و ارتباطات

    استفاده از فناوری‌های نوین در راهبری امور آموزشی، پژوهشی، دانشجویی ، فرهنگی و مدیریتی

    • محیطی پویا

      مشاوره، طراحی، پیاده‌سازی و اجرا و پشتیبانی سامانه‌های مکانیزه

    • توسعه و کاربری فناوری اطلاعات و ارتباطات

      سخت‌افزاری و نرم‌افزاری

    • طرح و توسعه سامانه‌های نرم‌افزاری و پشتیبانی

      دسترسی پذیری

    Modern Office
    900
    کامپیوتر
    24/7
    دسترسی
    Views: 2829
    Views: 2829

    Your Content Here

    This is a gray box with semi-transparent background on top of a gradient. The box uses Bootstrap's responsive grid system and includes a blur effect for modern glassmorphism style.

    Your Content Here

    This is a gray box with semi-transparent background on top of a gradient. The box uses Bootstrap's responsive grid system and includes a blur effect for modern glassmorphism style.

    Your Content Here

    This is a gray box with semi-transparent background on top of a gradient. The box uses Bootstrap's responsive grid system and includes a blur effect for modern glassmorphism style.

    Your Content Here

    This is a gray box with semi-transparent background on top of a gradient. The box uses Bootstrap's responsive grid system and includes a blur effect for modern glassmorphism style.

    • تصویر مرکز فناوری اطلاعات

      مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات

      مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه صنعتی جندی شاپور با هدف استفاده از فناوری‌های نوین در راهبری امور آموزشی، پژوهشی، دانشجویی ، فرهنگی و مدیریتی دانشگاه در سال 1380 تاسیس گردید. این مرکز تاكنون مسئولیت سنگین توسعه و نگهداری شبكه‌های رایانه‌ای و اینترنت و همچنین طرح و توسعه سامانه‌های نرم‌افزاری و پشتیبانی و استقرار آن‌ها در دانشگاه صنعتی جندی شاپور را به عهده دارد. هدف اصلی از فعالیت‌های گروه ICT، توسعه و کاربری فناوری اطلاعات و ارتباطات در بخش‌های مختلف دانشگاه می‌باشد. 

    • آزمایشگاه مرکزی

      آزمایشگاه مرکزی

      هدف از تاسیس آزمایشگاه مرکزی دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول، گردآوری جدیدترین و پیشرفته ترین دستگاه های مورد استفاده در رشته های مختلف مهندسی دانشگاهی، در محیطی شاداب و پویا با رعایت تمامی استانداردهای بین المللی است.
      وجود مراکزی که به عنوان مرجع برای آنالیز و شناسایی مواد و محصولات بتوانند انجام وظیفه کنند از ضروریات اولیه در دانشگاهها بلکه در کشور محسوب می¬شود. خوشبختانه در دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول نیز پس از سالها تلاش این آزمایشگاه شکل گرفته و فعالیت خود را آغاز کرد. ارزش اینگونه آزمایشگاه‌ها نه فقط به کیفیت تجهیزات موجود در آن بلکه به در اختیار داشتن متخصصینی که با آن همکاری دارند نیز بستگی دارد. از این نظر نیز وجود متخصصین و اساتید در دانشگاه می‌تواند پشتوانه بسیار خوبی برای این آزمایشگاه باشد . 
       

    • مجتمع فناوری و نوآوری دانشگاه

      مجتمع فناوری و نوآوری جندی شاپور

      مجتمع نوآوری و فناوری جندی شاپور، وابسته به دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول، تنها مرکز از این نوع در استان خوزستان می باشد که در سال 1398 از جانب معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مجوز فعالیت خود را کسب نمود. فاز اول این مرکز در فضایی به مساحت بیش از 700 مترمربع در محل دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول در حال احداث می‌باشد. اهداف اصلی این مرکز، حمایت، راه اندازی و سازماندهی شرکت‌های نوپای علمی و صنعتی، با محوریت شرکت های موجود در استان خوزستان می باشد.

    • محوطه تاریخی جندی شاپور

      مرکز پژوهشی جندی شاپور

      دانشگاه صنعتی جندی‌شاپور به‌عنوان میراث دار دانشگاه باستانی جندی‌شاپور با قدمت 1750 سال پیش از سال 1355 به‌عنوان قطب علمی در شاخه صنعت در شمال خوزستان وظایف گسترده آموزش، پژوهش و همچنین حفظ و حراست از جایگاه و حیثیت علمی این مرزوبوم را بر عهده دارد بدین منظور نیاز به مطالعاتی است دانش‌بنیان، نو گرا و گسترش دهنده مرزهاي دانش که در عین حال از یکپارچگی لازم نیز بین بخش‌های مختلف برخوردار باشد. همچنین نیاز به بازشناسی هویت علمی و فرهنگی کشور , تکمیل حلقه دانشگاهی تحقیقات و تجارب موجود در بخش‌های دانشگاهی می‌تواند ما را در حصول به بازشناسی هویت علمی بومی سازي و تجاری‌سازی نتایج پژوهش، با تأکید بر تأمین و پاسخ‌دهی به نیازمندی‎هاي سازمان‌ها و نهادهای اجرایی حاکمیتی و مردم نهاد یاري نماید. 
       

    نمودار جریان کار نمونه
    flowchart TD
    	A["Christmas"] L_A_B_0@-- Get money --> B("Go shopping")
        B L_B_C_0@--> C{"Let me think"}
        C -- One --> D["Laptop"]
        C -- Two --> E["iPhone"]
        C -- Three --> F["fa:fa-box box"]
    
        style A stroke:#D50000
    
        L_A_B_0@{ animation: slow }
        L_B_C_0@{ animation: slow }